Fachowcy nie poradzili sobie z remontem. Jak zareklamować ich usługi?

Nieudany remont to podstawa do reklamacji. Możemy ją zgłosić nawet do 2 lat od zakończenia prac. Zażalenie na ekipę budowlaną możemy złożyć bez względu na to, czy przed rozpoczęciem...
Flat painting

Nieudany remont to podstawa do reklamacji. Możemy ją zgłosić nawet do 2 lat od zakończenia prac. Zażalenie na ekipę budowlaną możemy złożyć bez względu na to, czy przed rozpoczęciem prac podpisaliśmy umowę pisemną, czy wiąże nas wyłącznie umowa ustna.

Podjęcie się wykonania remontu jest równoznaczne z zawarciem umowy o dzieło pomiędzy ekipą remontową a inwestorem. Jest ona wiążąca zarówno w wersji pisemnej, jak i ustnej. Jeżeli nasi fachowcy nie stawiają oporu przed spisaniem umowy, starajmy się możliwie najbardziej precyzyjnie określić wszelkie warunki, prawa i obowiązki obydwu stron. Dzięki temu łatwiej nam będzie egzekwować wszelkie niedociągnięcia i zaniedbania.

Pseudo-fachowcy na budowie – co może nas spotkać

Wynajęcie ekipy wykończeniowej to decyzja, która wpływa na ostateczny wygląd naszego wnętrza po remoncie. Jeżeli zdecydujemy się na wykonawców, którzy nie mają żadnych rekomendacji i dodatkowo oferują nam wykonanie usługi po znacznie niższej cenie niż pozostali, powinniśmy liczyć się z ryzykiem niedotrzymywania terminów, konfliktami lub opłakanymi skutkami remontu. Prace pseudo-fachowców nie tylko narażają nas na znaczne wydłużenie czasu remontu, ale też mogą generować dodatkowe koszty związane z naprawą błędów budowlanych. Do remontu domu czy mieszkania przygotowujemy się miesiącami – odkładamy zapas gotówki i dokładnie planujemy zakres czynności. Dlatego też, wynajmując ekipę, która wykona dla nas usługi remontowe, starajmy się zawsze wybierać tę doświadczoną, zaangażowaną w swoją pracę i sprawdzoną przez innych inwestorów. Dzięki temu unikniemy wizji pękających tynków, zniszczonego parkietu, nieszczelnych rur czy krzywo położonych płytek w łazience.

Reklamowanie usług ekip remontowych

Jeżeli po zakończonym remoncie efekty pracy wynajętej przez nas ekipy nie są zadowalające, zawsze mamy możliwość zareklamować usługę u wykonawcy. Mamy na to 2 lata od czasu zakończenia remontu. Warunkiem jest jednak pozostawienie wnętrza do tego czasu w takim stanie, w jakim oddała nam go ekipa. Reklamacja jest zasadna bez względu na fakt posiadania umowy w formie pisemnej czy ustnej. Jeżeli nasi fachowcy nie poczuwają się do winy i nie zamierzają naprawić swoich błędów, mamy prawo zgłosić sprawę do sądu cywilnego.

Zdjęcia, świadkowie, ocena rzeczoznawcy – przygotowanie do rozprawy

Dowodami potwierdzającymi, że dana ekipa pracowała w naszym domu lub mieszkaniu mogą być zdjęcia, które robiliśmy w trakcie i po zakończeniu remontu oraz zeznania świadków. Warto też zawsze archiwizować dokumenty, jakie otrzymujemy od naszych wykonawców, takie jak rachunki lub faktury za wykorzystany towar. Potwierdzeniem będzie również wykonana przez rzeczoznawcę budowlanego wycena. Cena wykonania kosztorysu szacunkowego, w przypadku domu jednorodzinnego to około 1000 złotych, jednak warto go wykonać, ponieważ po wygranej rozprawie wszelkie koszty i tak pokryje strona przegrana.

Kategorie
MieszkanieWykończenia wnętrz
Brak komentarzy

Zostaw komentarz

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Podobne wpisy