Branża eventowa przeżywa w Polsce swój rozkwit. Z roku na rok lawinowo rośnie liczba organizowanych wydarzeń i nic nie zapowiada, by sytuacja ta miała ulec zmianie. Wystawy, pokazy, targi, bankiety, konferencje i koncerty to tylko część wachlarza, z którego możemy wybierać chcąc dotrzeć do klienta. Nic więc dziwnego, że eventy będące do tej pory gałęzią marketingu, stały się oddzielnym i niezależnym sektorem prezentującym coraz ciekawsze i nowocześniejsze rozwiązania dla biznesu.
Kluczem rozkwitu branży eventowej w Polsce, był rozwój nowych mediów, a przede wszystkim idąca za tym zmiana w świadomości przedsiębiorców i konsumentów. Nadszedł czas, kiedy tradycyjne metody sprzedaży przestały pełnić swoją rolę, a marketing związany z wydarzeniami doskonale tę lukę wypełnił zapewniając bezpośrednią relację marka-klient. Dzisiaj już nikogo nie dziwi fakt, że nasze decyzje konsumenckie podyktowane są w dużej mierze emocjami i tym, jakie odczucia dany produkt w nas wywołuje. I choć targi czy bankiety same w sobie nie sprzedają, to przynoszą korzyści oddalone w czasie – budują markę, skojarzenia wokół niej, a niejednokrotnie scalają zespoły pracowników, które przy nim pracują.
Dach nad głową
Wraz z rosnącą świadomością oraz liczbą organizowanych wydarzeń, w Polsce rozbudowała się także eventowa infrastruktura, dzięki czemu śmiało możemy konkurować w tej kategorii z imprezami organizowanymi na całym świecie. Rosnąca dostępność najróżniejszych wydarzeń wygórowała także nasze oczekiwania względem ich profesjonalnego przygotowania, komfortu, zapewnionych rozrywek, a także walorów estetycznych. Właśnie dlatego swój rozkwit przeżywają firmy zajmujące się zadaszeniami, budową hal targowych czy namiotów handlowych. Firma Rekord Hale Namiotowe (http://www.halenamiotowe.com.pl/hale-targowe-namioty-handlowe/) oferuje zarówno wynajem, jak i sprzedaż takich obiektów zapewniając jednocześnie coś, co w tej branży jest szczególnie ważne – doświadczenie. Nieszczelny namiot, nieprofesjonalna obsługa czy wadliwy montaż mogą zrujnować każdą imprezę i sprawić, że wyrzucimy niemałe pieniądze w błoto. Musimy pamiętać, by podstawowe kwestie, takie jak „dach nad głową” naszych gości powierzać profesjonalnemu zespołowi, który uchroni nas przed pogodową katastrofą i pomoże dostosować namiot lub halę do naszych potrzeb.
Między modą a technologią
Żyjemy w czasach ekstremalnie szybko zmieniających się trendów, coraz to nowszych pomysłów na promocję i kreatywnych akcji marketingowych. Eventy muszą za tym podążać, ba, muszą tę modę wyprzedzać! Wybierając zadaszenia i firmę do współpracy w tym zakresie należy zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy posiada ona odpowiednie zgody i czy pracuje w zgodzie z prawem budowlanym. Kolejną bardzo istotną kwestią – zwłaszcza w polskim, kapryśnym klimacie – jest bezpieczeństwo konstrukcji i jej odporność na deszcz, śnieg i grad. W zależności od naszych potrzeb zwróćmy uwagę, czy firma umożliwia montaż odpowiedniego oświetlenia, nagłośnienia lub wymyślnej scenografii.
Jeśli organizujemy wydarzenia często, a nawet cyklicznie, to nie ignorujmy informacji, ile zajmie montaż i złożenie namiotu/hali po zakończeniu wydarzenia – szybkie i sprawne działania w tym zakresie pozwalają oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Rozwiązania, jakie proponuje nam rynek eventów, potrafią być imponujące – namioty piętrowe, lekkie pawilony handlowe czy hale projektowane na miarę, to tylko część z nich. Możemy się więc pokusić o wniosek, że technologia zaczęła z modą współgrać, a nie w niej wadzić.